WYNIK ANALIZY INTERAKCJI

Wyniki analizy interakcji w grupach zada­niowych pozwoliły stwierdzić, że istnieją dwa rodzaje kierowników grupowych. Jedni z nich są nastawieni na zadanie, tzn. ich interakcje z innymi członkami dotyczą zadania, które stoi przed grupą, i cała ich działalność kieruje się na rozwiązanie tego zadania, nie zwracają nato­miast uwagi na ludzi, z którymi współpracują i którymi kierują. Istnieją jednak także kierownicy nastawieni na stosunki międzyludzkie i inter­akcje, w które wchodzą z innymi członkami grupy, dotyczą właśnie tych spraw. Okazało się, że członkowie grupy bardziej lubią (w sensie wyborów socjometrycznych) kierowników tego drugiego rodzaju niż kierowników, którzy są nastawieni głównie na zadanie, chociaż nie można powiedzieć, żeby ci ostatni nie byli akceptowani, bowiem pod względem liczby otrzymanych wyborów socjometrycznych zajmują oni drugie miejsce. A więc zwracanie przez kierownika uwagi na zadanie stojące przed grupą z pominięciem stosunków międzyludzkich wcale nie prowadzi do odrzucenia go przez grupę.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Marcin i piszę bloga na techniczne tematy! Chciałbym zaprosić Cię do lektury, mam nadzieję, że Cię wciągnie. Zapraszam Cię również do konwersacji w komentarzach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)