WSPÓŁCZESNE URZĄDZENIE SYGNALIZUJĄCE

Czy nie jest to w istocie właśnie „przesyłanie, nadawanie i od­biór znaków i sygnałów drogą przewodową…”? Tak więc współczesne urządzenia sygnalizacyjne na kolei są inne, aniżeli były przed stu laty, jak i inne są urządzenia telegraficzne, gdyż zamiast klucza Morse’a i tzw. „stukawki”, pracują dalekopisy. Ale prze­cież i kolej się zmieniła i stosowanie dawnych urządzeń przy dzisiejszej prędkości ruchu pociągów i ich liczbie byłoby nie do pomyślenia. Wyobraźmy sobie sytuację, jaka zdarzyła się w 1863 r. w Ameryce na stacji Stratford. Nocny dyżur telegrafisty trwał tam od siódmej wie­czór do siódmej rano; od dziewiątej wieczorem co godzinę telegrafista zobowiązany był do nadawania alfabetem Morse’a dwóch liter rozpoznawczych ,,SF’; co godzinę — na znak, że czuwa.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Marcin i piszę bloga na techniczne tematy! Chciałbym zaprosić Cię do lektury, mam nadzieję, że Cię wciągnie. Zapraszam Cię również do konwersacji w komentarzach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)