STRUKTURY GRUPOWE

Wyniki obserwacji dowolnej grupy prowadzą do wniosku, że jej członkowie zajmują w niej różne pozycje. Jeżeli np. obserwujemy ciało pedagogiczne jakiejś szkoły, to stwierdzamy, że inna jest w tej grupie pozycja kierownika, nieco inna, niższa — jego zastępcy, jeszcze inna  nauczyciela matematyki (ze względu na deficyt nauczycieli tej specjalności), a różna od niej może być pozycja nauczyciela śpiewu. Różnice te pochodzą m. in. stąd, że ludzie zajmujący te stanowiska mają różne obowiązki i różne przywileje. Weźmy chociażby pod uwagę taką sprawę jak przydział godzin lekcyjnych, tak żeby były one dogodne dla poszczególnych nauczycieli. Zapewne najłatwiej będzie uzyskać naj­dogodniejszy przydział godzin kierownikowi szkoły, później jego za­stępcy, a z kolei nauczycielowi matematyki (uzasadnienie: musi on przecież prowadzić zajęcia z tego przedmiotu w innych szkołach).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Marcin i piszę bloga na techniczne tematy! Chciałbym zaprosić Cię do lektury, mam nadzieję, że Cię wciągnie. Zapraszam Cię również do konwersacji w komentarzach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)