ŚLEDZENIE SYTUACJI

Pilot startujący z lotniska musi mieć pozwole­nie na start, musi meldować się do wieży kontrolnej lotniska i postępo­wać ściśle według otrzymywanych dyspozycji od kontrolera ruchu. Dyspozycji otrzymywanych naturalnie przez radio — bo jakże by ina­czej ?Kontrolerowi ruchu lotniczego nie wystarcza oczywiście tylko łącz­ność radiowa, ma jeszcze do dyspozycji radar, i to różne rodzaje urzą­dzeń radarowych, począwszy od (w większych portach lotniczych) radaru kontroli powierzchni lotniska, umożliwiającego dokładne śle­dzenie sytuacji, jaka panuje na wszystkich pasach startowych. Bez ra­daru opanowanie ruchu na międzynarodowym lotnisku komunikacyj­nym byłoby nie do pomyślenia. Można oczywiście zapytać, jak to było przed wojną, kiedy nie posługiwano się radarem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Marcin i piszę bloga na techniczne tematy! Chciałbym zaprosić Cię do lektury, mam nadzieję, że Cię wciągnie. Zapraszam Cię również do konwersacji w komentarzach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)