PRZEZ WIELE LAT

Samolot, którego start śledziliśmy, znajduje się już w powietrzu. Dzięki kontrolerowi odlotów, czuwającemu przy swoim stanowisku radarowym, wydostał się już z tłoku i znajduje się na wybranym szlaku prowadzącym do punktu docelowego. Przed kilkudziesięciu laty niebo nie było jeszcze poszatkowane na niewidoczne, ale ściśle wytyczone ulice i jeśli nie jedynym, to przynaj­mniej głównym wyposażeniem pilota pomagającym mu w orientowaniu się w terenie była mapa. Obecnie, według ustaleń Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (w angielskim skrócie ICAO), na szlakach krótkodystansowych standardową, niejako podstawową apa­raturą prowadzącą pilota jest radiolatarnia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Marcin i piszę bloga na techniczne tematy! Chciałbym zaprosić Cię do lektury, mam nadzieję, że Cię wciągnie. Zapraszam Cię również do konwersacji w komentarzach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)