INNE PRZEDSTAWIENIE SPRAWY

Tymczasem sprawa przedstawia się inaczej, bowiem oboje są członkami tej samej grupy rodzinnej, a w sa­mych nazwach „matka” i „syn” zawarte są zarówno pozycje społeczne, jak i role z tymi pozycjami związane, role pełnione przez osoby będące w konkretnym przypadku matką i synem.Podobna jest również sytuacja ucznia znajdującego się w klasie szkol­nej. To prawda, że działają na niego poszczególni koledzy, lecz prawdą jest również, że znacznie częściej klasa działa na niego jako całość, jako grupa. I tak np. uczeń ulega różnym wpływom swej grupy, ucie­kając wraz z innymi na wagary, pozwalając kolegom odpisywać ze swego zeszytu czy ubierając się w jakiś szczególny sposób. Jednakże inni ludzie wpływają na nas nie tylko jako indywidualni osobnicy czy takie zbiorowości jak grupy, ale również jako tłumy czy publiczność. Weźmy pod uwagę np. nasze zachowanie się na meczu piłki nożnej. Jakże często dajemy się ponosić tzw. sportowym emo­cjom, dopingujemy drużynę, której jesteśmy sympatykami, odczuwamy radość, kiedy „nasi” strzelą gola, a smutek czy wściekłość, kiedy zrobią to przeciwnicy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Marcin i piszę bloga na techniczne tematy! Chciałbym zaprosić Cię do lektury, mam nadzieję, że Cię wciągnie. Zapraszam Cię również do konwersacji w komentarzach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)