DOSTOSOWANY UKŁAD

Oczywiście układ sieci kolejowej dostosowany jest do jej potrzeb, nie zawsze pokrywających się z potrzebami, które musi zaspokoić sieć publiczna. W 1844 r. w Anglii na Kolei Południowej (Southern Railway) pod­jęto próby przesyłania sygnałów elektrycznych informujących o prze- jeździe pociągu. Postęp w tym zakresie osiągnął dopiero w 27 lat póź­niej William Robinson, ale i to oznacza, że od przeszło stu lat istnieje już sygnalizacja kolejowa, bez której obecnie po prostu niepodobna sobie wyobrazić ruchu pociągów. Nawet jeśli urządzenia sygnalizacyjne nie kojarzą się z telekomunikacją, do jakiej jesteśmy przyzwyczajeni jako jej bezpośredni użytkownicy — to mieszczą się przecież w podanej we wstępie urzędowej definicji.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Marcin i piszę bloga na techniczne tematy! Chciałbym zaprosić Cię do lektury, mam nadzieję, że Cię wciągnie. Zapraszam Cię również do konwersacji w komentarzach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)