CEL NADRZĘDNY

Dopiero postawienie przed obu grupami celu nadrzędnego, zmu­szającego je do interakcji o charakterze współpracy, okazało się sku­teczne. W obozie „zepsuł się” wodociąg i chłopcy musieli wykryć uszkodzenie. Kiedy indziej zepsuła się ciężarówka dowożąca jedzenie do obozu; trzeba ją było doholować do obozu i znów to zadanie musiały wykonać obie grupy, co doprowadziło je do ścisłej współpracy, a w końcowej fazie nawet do zespolenia się. Tak więc istnienie nad­rzędnego celu jest, jak się wydaje, warunkiem likwidowania konfliktów m iędzygrupowych.Zanim wspomniani przed chwilą badacze doprowadzili do wystąpie­nia konfliktu, musieli najpierw utworzyć grupy. Czyniono to w ten sposób, że przed zbiorem nie znających się uprzednio chłopców sta­wiano pewne ważne życiowo cele, takie np. jak wybudowanie szałasu, w którym mieli zamieszkać, itp. W wyniku takich zabiegów bardzo szybko (bo w ciągu 48 godzin) dochodziło do powstania grup.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Marcin i piszę bloga na techniczne tematy! Chciałbym zaprosić Cię do lektury, mam nadzieję, że Cię wciągnie. Zapraszam Cię również do konwersacji w komentarzach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)